ریحانه  جون ـــنبضـــ منریحانه جون ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره
محمد طاها جون ـــنبضـــ منمحمد طاها جون ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 6 سال و 11 ماه و 17 روز سن داره
محمدصدرا ـــنبضـــ منمحمدصدرا ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 1 سال و 3 ماه سن داره

♥ریحانه گردو _ طاها بادوم _ صدرا فندق ـنبضـ زندگی مامان و بابا♥

یا الله،یا رحمن، یا رحیم،ثبت قلبی علی دینک

شیراز- آبان 98

1398/8/19 23:24

خاطره نویسی سفر شیراز را مامانی روزانه می نوشت:

امروز سه شنبه 14 آبان 98 ساعت 6:45 دقیقه صبح،منزل را ترک نمودیم.

ساعت 8:40 در کنار مسجدی واقع در اتوبان قم -کاشان صبحانه خوردیم.4-5 تا بچه گربه ملوس و کوچولو همش دورمون بودند. البته بگم که پر از مگس بود و چند تایی هم مسافر سوار کردیم، در مسیر هر یه مدت یکیشون پیاده میشد.😂 الان ساعت 11:45 دقیقه است که دارم مینویسم، هنوز مسافر داریم که قصد پیاده شدن هم ندارند.😐

ساعت 2 بعد از ظهر در استراحتگاه مارال ستاره که در جاده مبارکه - اصفهان بود برای صرف نهار و خواندن نماز توقف کردیم و ساعت 15:40 دقیقه استراحتگاه را ترک نمودیم.

ساعت 18:30 دقیقه قبل از پاسارگاد در خرم بید کنار مسجد الزهرای دشت مرغاب برای صرف شام و خواندن نماز و استراحت شبانه توقف نمودیم.

ساعت 6:10 صبح وارد روستای کُرد شول که مجموعه باستانی پاسارگاد در آن قرار دارد شدیم. صبحانه مهمان اهالی، حلیم نذری قسمتمان شد. بعد از بازدید از این منطقه باستانی، ساعت 10:30 دقیقه به سمت شیراز حرکت کردیم.

امروز 5 شنبه ساعت 8 هتل را به سمت شهر مرودشت، که منطقه باستانی تخت جمشید قرار دارد ترک کردیم. ورودی تخت جمشید هدست(عینک سه بعدی ) کرایه کردیم که با این هدست ها، عظمت و شکوه  کاخ های شاهان هخامنشی را به وضوح دیده میشد. ساعت 12:30 دقیقه مرودشت را ترک نمودیم و پس از صرف نهار و خواندن نماز مغرب و اعشا ، برای زیارت به حرم احمدبن موسی بن کاظم علیه السلام(شاه چراغ) رفتیم. پس از زیارت و گرگیجه گرفتن در خیابان های شلوغ شیراز به هتل بازگشتیم.

امروز جمعه ساعت 8:30 دقیقه صبح برای گردش داخل شهر راهی شدیم. ابتدا به آرامگاه سعدی رفتیم. سپس به سمت دروازه قرآن رفتیم که کنار دروازه قرآن آرامگاه خواجوی کرمانی قرار داشت غاری در آنجا بود که به گفته تاریخ محل اقامت خواجو بوده و یک  آسیاب آبی قرار داشت که در قدیم آب را به رکن آباد (منطقه ای در ابتدای شیراز) می فرستاده.

بعد به حافظیه رفتیم. از آنجا هم به ارگ کریمخان زند و حمام زند رفتیم از موزه پارسی که اصلا اشیای درونش پارسی نبود(ربطی به هخامنشیان،ساسانیان و ...) نداشت دیدن کردیم.

پس از خوردن فالوده شیرازی و بستنی  به هتل رفتیم.(ساعت1 ظهر).

ساعت 4 عصر به سمت حرم شاهچراغ و بازار راه افتادیم که متاسفانه بازار وکیل و بازارهای اطراف حرم تعطیل بودند.😢

و در خیابانی نزدیک حرم، که تماما سنگ فرش بود رفتیم. چون دیگر نمی شد با ماشین جلوتر رفت ،ماشین را پارک کردیم و پیاده به سمت حرم راهی شدیم که بقعه ای توجهمان  راجلب کرد. داخل شدیم متوجه شدیم که مربوط به 4 فرزند امام صادق علیه السلام می باشد که با بررسی ایت الله دستغیب رحمه الله کشف شده و کتیبه ای همراه قبور متبرکه بوده که در توضیحاتش سندی بر شناسایی فرزندان امام صدق علیه السلام بوده.

خانم مسنی که متولی بقعه بود گفت این 4 امام زاده و محمد بن موسی(سید علا الدین) و احمدبن موسی(شاه چراغ) به سمت مشهد برای دیدن امام رضا علیه السلام رهسپار بودند که مظلومانه شهیدشان می کنند.

نماز مغرب و اعشا را به جماعت در حرم محمدبن موسی(سید علا الدین)خواندیم. بعد هم گشتی در شهر و بازار تعطیل اطراف حرم زدیم.

وداع با شهر زیبای شیراز با گرفتن سوغاتی و باز خوردن فالوده 😋

امروز شنبه 18 آبان ساعت 6:45 دقیقه صبح شیراز به سمت تهران ترک نمودیم. ساعت 9 شب به خانه رسیدیم.

هیچ جا خونه خودمون نمیشه.😍

والسلام سفرتمام.

پ.ن 1: دوشنبه در مدرسه ریحانه جلسه با معلمشون بود منم اجازه ریحانه را برای سه شنبه و شنبه گرفتم .چهارشنبه هم که به علت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تعطیل رسمی بود.

پ.ن2: برای معلم کلاس دوم ریحانه جان، خانم معینی عزیز هم سوغاتی گرفتیم.

پ.ن3: مثل تمام مسافرت هامون این سفر هم بیادماندنی شد.🤩

تخت جمشید

کاخ آپادانا

منظره پشت تخت جمشید شاید نمای باغ شاهی همینجا بوده😉

نقش رستم که محل دفن پادشاهان هخامنشی بوده.