ریحانه  جون ـــنبضـــ منریحانه جون ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 17 روز سن داره
محمد طاها جون ـــنبضـــ منمحمد طاها جون ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 6 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره
محمدصدرا ـــنبضـــ منمحمدصدرا ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 1 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

♥ریحانه گردو _ طاها بادوم _ صدرا فندق ـنبضـ زندگی مامان و بابا♥

یا الله،یا رحمن، یا رحیم،ثبت قلبی علی دینک

شیرین زبونی های گل پسر

1398/9/7 0:23
389 بازدید
اشتراک گذاری

کودکم زبان کودکیت آرامبخش قلب من است. ❤️

پسرم یه مدته لجباز شدی مخصوصا تو دستشویی رفتن ،منم حرص می خورم😡امروز متوجه شدم به دایره کلماتت (این چیه) اضافه شده من که همش از لجبازیات عصبانی بودم، متوجه نبودم .امشب تصمیم گرفتم به جای ناراحتی از این دوران عمرم که با تو سپری میشه لذت ببرم😀ای جانم به قربونت که همش می پرسی این چیه؟ وقتی اسمشو میگم ،میگی :اِ😁

پرتقال رو میگی: پُ

پتو رو میگی: پبو

گوشت: گوش

چِشم: جِشم

چَشم: جَشم

اُتوبوس: اَتوبوس

کامیون: کامیو (که خیلی مورد علاقه ات است ،تو جاده میبینی ذوق می کنی)میگی ماشینِ منه

ببینم: بینم

خاله: خادِه

خرسی: خِسی

اسم عموها و خاله ها و زنعموهات و بچه هاشون را کم و بیش تلفظ میکنی.

دخترعموت ترنم جان که 1 سال و یک ماهشه را خیلی دوست داری اونم تو رو خیلی دوست داره وقتی میبینتت میاد بوست میکنه تو هم بغلش میکنی و بوسش میکنی تنها کودکی که اسمشُ درست تلفظ میکنی. البته بگم تا چند ماه پیش قبل اینکه اُن یکی دخترعموت بدنیا بیاد و ترنم هم راه نمیرفت بهش میگفتی نی نی اما الان فاطمه زهراجان را نی نی میگی

به ابجی ریحانه فقط میگی اجی، تلفظ ریحانه برات سخته هنوز

خودتم فقط طاها اگه بگم اسمت محمد طاها اِ، با اخم میگی طاها.

یکاری میخوای انجام بدی که من نباشم هم با اخم میگی بُ یعنی برو.

حمام رفتن هم فقط اب بازی دوست داری بشرطی که آب رو سرت نریزیم.حمام که میبریمت ، با ناراحتی میگی سر نه.ا لبته بگم بابایی با بازی سرتو میشوره که بجای گریه میخندی ولی با من که میری فقط گریه.

غذای مورد علاقه ات هم: ماکارانی، قورمه، کتلت، کوکو، تخم مرغ، کشک بادمجان، عدس پلو، آش

ولی  سوپ، قیمه ،مرغ را نمیخوری  با ناراحتی میگی گوش (گوشت)نه.

راستی بگم از خصوصیاتت که خیلی مهربونی راه به راه منو یا یکی که پیشت هست رو بوس میکنی موقع خواب منو یا بابایی رو اینقدر بوس میکنی تا خوابت بره.😍

هر موقع هم میام عکس و فیلم ازت بگیرم تا دوربین میبینی میگی من بینم(ببینم).

از کتر بدت که ناراحت میشیم و میگیم طاها نکن بده  با اخم میگی اجی بد😡

جدیدا میگی اجی بد ، طاها خوب

کار بد انجام میدی میگیم طاها کی اینکارو کرده میندازی گردت اجی بنده خدا😂میگی اجی

اینم اضافه کنم که تا پنج میشموری، خیلی زیاد را با عدد 10 نشون میدی جفت دستاتو باز میکنی میگی ده بعضی وقتها هم میگی پنج.

مفهوم 1 و 2 و3 را کامل متوجه هستی هم با انگشت هم با چوب خط های اجی نشون میدی.

رنگ های ابی ،سیز و زرد را کامل میشناسی و تفکیک میکنی . قرمز را تازه یاد گرقتی و درست نمیتونی تلفظ کنی. رنگ مورد علاقه ات هم ابی بود و همچنین اولین رنگی که یاد گرفتی.

اینم بگم رنگ ها و شمارش اعداد را اجی ریحانه یادت داده.🙂

اینجا هم بعد ازظهر خوابت رفته ماشینهاتو کنارت پارک کردی به قول خودت ماشین خواب.

 

پسندها (3)

نظرات (1)

عمه فروغعمه فروغ
7 آذر 98 19:16
ای  جان ماشالله به گل پسر شیرین زبون😘