ریحانه  جون ـــنبضـــ منریحانه جون ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره
محمد طاها جون ـــنبضـــ منمحمد طاها جون ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 7 سال و 5 روز سن داره
محمدصدرا ـــنبضـــ منمحمدصدرا ـــنبضـــ من، تا این لحظه: 1 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره

♥ریحانه گردو _ طاها بادوم _ صدرا فندق ـنبضـ زندگی مامان و بابا♥

یا الله،یا رحمن، یا رحیم،ثبت قلبی علی دینک

زبانی دلنشین

1392/7/21 1:18
233 بازدید
اشتراک گذاری

کودکم زبان کودکیت آرامبخش قلب من است.niniweblog.com

 

 5 ماهگی:ماما.

6ماهگی:دد.

7ماهگی: قدقد.

9 ماهگی:بابا-عمه.

 10ماهگی:دس دس.

11ماهگی:مو(اشاره به موی سرهم می کند)-دادا(داداش) .

1سال و20 روزگی:صحبت با تلفن ؛الو،مامان،بابا.

1سال و 1ماه و و چند روزگی:سجده کردن(26/3/92یکشنبه).

1 سال و 1ماهگی:عزیز،عزیزم،مهنا.

 1سال و 1ماهگی:صبح بخیر ،2بار .

 25 شهریور92:یکبار صبح و یکبار هم ظهر بمن سلام کردی. 

4مهر92:به خاله زهره گفتی اتاق مرتب کردی،بعد خاله ازت میپرسه ،میگی نشد.فرداشم خونه مامان جان به سیم تلفن دست میزنی و به خودت میگی دست نزن!

8مهر92:من رفتم کارداشتم ،صدام کردی مامان،گفتم برو توپتو بردار ،گفتی کجاس؟ .غروبی بهت نبات دادم میخوردی و میگفتی به به.البته غذا میخوری به به میگی.

فرداشم با خاله زهره تلفنی صحبت می کردم ،گوشی رو از من گرفتی و گفتی :خاله زهره،بعد گوشی رو به من دادی و گفتی:مامان ،خاله زهره .خاله از پرسید خوبی و تو گفتی داداش خوبه؟    

عصری من داشتم اشپزخونه رو تمیز میکردم شما همش صدام میکردی ،یکدفعه بلند گفتم ریحانه جان مامان بذارتمیز کنم میام که شما گفتی :داد نزن.

 

بخاطر اینکه پذیرایی از جای انگشتان کوچولوی شما تمیز بمونه،با پشتی بستیمش .بابا رفت باطری ساعت دیواری پذیرایی رو عوض کنه،شما که پشت پشتی ها مونده بودی به بابا گفتی:اونجا چی  شده چند بار تکرار کردی که دفعه اخری متوجه شدیم که چی میگی.      

(11مهر92):مامانی اینا و خاله زهره اینا خونمون بودند اخرشب که رفتند من برات غذا اوردم،امدی سمتم و گفتی چیه؟ به به و تا ته غذا رو هم خوردی نوش جونت.

عزیزم اینقدر حرف زدنت زیاد شده که فکر کنم دیگه ننویسم و فقط کلمات جدید رو مینویسم.

(19مهر92):مامان جان و بابا جان وعمو میثم خونمون امدند.شما داشتی راه میرفتی ، مامان جان گفتی نیوفتی که شما گفتی وایستادم.قربونت برم من گفتی جعبه دستمال کاغذی رو برام بیار شما 3تا در اوردی یکیشو بردی برای عمو میثم ، بعد رو به مامان جان کردی و گفتی دادم.باباتورو بغل کرد و تا دم در حیاط مامان جانینا را بدرقه کرد شما به مامان جان با دست راه را نشون دادی و گفتی از اینطرف.اخر شب هم که راه می رفتی، خوردی زمین و گفتی افتادم،گفتم افتادی و شما گفتی افتادم.فدای زبان شیرینت عزیزم.                                                                                                                                                                      niniweblog.com     

داغ=داغ بعضی وقتها هم میگی باه

اب=ا

برق=بر

یخ=یه

غذا =به 

بابا=بابا -دد                                                                                                                    

محمه=محمد (پسر خالش)  

گنجشک:جونجش

جوجو:جوجو

مامانی:مانی

بله:به،البته بله کامل هم میگی ولی تنبلی میکنی

نه:نه

اب:با

بیرون:دد

مامان جان:مان جان

بریم:بیم

فلفل:ف(مامان جونینا تو باغچه شون فلفل کاشتند)

بالا:با    

عزیز:زیاد بکار میبری        

(7/7/92)جدیدا جیگر هم میگی:جیجر            

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)